در قالب کاروان اولین سلام انجام شد؛
تشرف دومین گروه از بیماران دیالیزی به حرم اما رضا (ع)

با همکاری و حمایت خیرین حوزه تجهیزات پزشکی کشور دومین گروه از بیماران دیالیزی تهران در قالب کاروان اولین سلام به حرم امام رضا(ع) مشرف شدند.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور، در راستای فراهم کردن شرایط تشرف بیماران دیالیزی به حرم امام رضا(ع) دومین گروه از این بیماران شامل ۲۵ بیمار همراه با یک همراه و همچنین ۲۰ نفر کادر درمان شامل پزشک، پرستار و عوامل اجرایی به صورت هوایی به مشهد مقدس اعزام شدند. در همین راستا کارشناس مسئول اداره پیوند و بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشکر از همراهی و همدلی خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور، گفت: این برنامه با هدف ارتقای سلامت روح و‌ روان بیماران دیالیزی انجام می شود.

خانم فاطمه خزاغی تصریح کرد: طی بازدیدهایی که از بخش‌های دیالیز انجام دادیم و‌ با توجه به شرایط روحی و‌ روانی بیماران تصمیم گرفتیم زمینه سفر آنها همراه با خانواده را فراهم‌ کنیم که به لطف خداوند و همراهی و‌ همدلی خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور این بیماران را به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام کنیم. وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی بخاطر شرایط جسمی که دارند و نمی‌توانند به مدت طولانی از شرایط درمان دور باشند، تاکید کرد: سفرهای کوتاه مدت دو روزه می‌تواند اثرات مثبت زیادی در روح و روان این بیماران داشته باشد.

خانم خزاعی تصریح کرد: در این سفر معنوی برنامه‌های مختلفی از جمله؛ زیارت گروهی، سخنرانی و مولودی به مناسبت ماه ربیع الاول، بهره‌مندی از غذای حضرتی، گرفتن عکس یادگاری و‌چاپ آن روی تخته شاسی برای بیماران و تهیه هدایای متبرک حرم رضوی برگزار می‌شود.

گفتنی است اولین گروه از بیماران دیالیزی در تیرماه گذشته با همکاری مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور به مشهد مقدس مشرف شدند.