دو سال از نشست صبح­ های دوشنبه تعدادی از همکاران و دوستان صنف تجهیزات پزشکی در دفتر پزشکی شهر، تحت عنوان باشگاه سلام هموطن می­ گذشت که در این مدت بدون وقفه اندر مباحث  نحوه فعالیت ، اساسنامه ، راهکارها و برنامه­ ها موارد زیادی مطرح گردید.

تا قبل از سال 97 اقداماتی مانند صندوق قرض الحسنه داخلی و ایجاد سامانه اطلاع رسانی (آموزشی، فرهنگی) در دستور کار بود. در سال 97 سازو کار ایجاد یک خیریه محدود مطرح گردید، طراحی، اقدامات اولیه و درخواست­ های مکتوب برای ثبت و پیگیرهای متعددی صورت پذیرفت، لکن بعلل وجود موانع قانونی، موضوع مسکوت گذاشته شد.

زلزله سر پل ذهاب و سیل پلدختر ، معمولان باعث گردید دوستان با انگیزه بیشتری به حمایت از هموطنان خود برخیزند و در آخرین اقدام خود، ضمن ارسال کاروان­ های مواد غذایی ، تفاهم نامه­ ای را با کمیته امداد جهت احداث 25 دستگاه واحد مسکونی منعقد و عملیاتی نمودند.

مشکلات ثبت قانونی مؤسسه و نگرانی دوستان از این بابت ، باعث شد تا پیشنهاد همفکری و مشورت با مسئولین اتحادیه تجهیزات پزشکی مطرح گردد ،که مورد موافقت قرار گرفت و اولین نشست مشترک با اتحادیه در تاریخ 1398/5/7 به میزبانی اتحادیه برگزار و طرح کلی ارائه گردید.

خوشبختانه اصل موضوع انجام کار خیر در اتحادیه مورد استقبال رئیس محترم اتحادیه قرار گرفت ، حاج آقا فراهانی فرمودند ، از نظر قانونی کار خیریه در اتحادیه اشکالی ندارد، البته به شرط ایجاد همدلی و اتحاد، ضمن اینکه سایر صنوف هم دارای بخش­های خیریه هستند.

در ادامه، تشکیل جلسات فراگیرتر  با حضور اعضای محترم دیگری از صنف تجهیزات پزشکی، در دستور کار قرار گرفت، 6 جلسه هم اندیشی، بحث و بررسی پیرامون اهداف، برنامه ­ها و سیاست­ های خیریه بحث گذاشته شد و مقرر گردید، مقدمات برگزاری نشست مؤسسین فراهم شود که نهایتاً در مورخه 1398/7/17 در سالن اطاق اصناف تهران، جلسه مؤسسین با حضور بیش از 70 نفر از اعضای صنف برگزار و پس از طرح موضوع و انتخاب هیئت رئیسه سنی، 45 نفر از حاضرین بعنوان هیئت امنا انتخاب گردیدند.

هیئت امنا همچنین با برگزاری سه نشست پی ­درپی در تاریخ 1398/9/5 انتخاب اعضای هیئت مدیره را به رأی گیری گذاشت، که 9 نفر عضو اصلی، 2 نفر علی­ البدل، یک نفر بازرس و یک نفر بعنوان عضو علی­ البدل انتخاب شدند.